Czy copywriter powinien być redaktorem tekstu?

Czy copywriter powinien być redaktorem tekstu?

Pisaliśmy już o copywriterach jak i redaktorach. Znając obowiązki obu tych zawodów wydaje nam się, ze są one podobne. Jednak czy są one tożsame? Na pewno mogą je wykonywać osoby o podobnym wykształceniu, jednak czy mogą pracować na zmianę? Dzisiaj odpowiemy sobie na te pytania. W końcu to nurtujące pytanie.

Jak już wcześniej zauważyliśmy, copywriter zajmuje się tworzeniem czasu na nieokreślone potrzeby, natomiast redaktor tekstu zajmuje się korekta już stworzonych tekstów. Takie osoby przeważnie skończyły studia filologiczne, jednak osoba zajmująca się korektą zna wszystkie znaki edytorskie wykorzystywane w redakcji tekstu.Redaktor powinien się również cechować sporą cierpliwością do swoich klientów, którzy czasem nie zauważają koniecznych poprawek i nie wiedzą czemu redaktor chciałby rozszerzyć jakiś wątek czy też wyciąć jeden czy dwa akapity.

Jednak wydawać by się mogło, ze te osoby mogą zajmować się tym zamiennie. niestety lepiej, żeby każdy zajmował się wybranym przez siebie zawodem. W końcu nie każdy nadaje się do pisania nawet jeśli skończył odpowiednie studia. Nie każdy również mają na tyle lotne oko, by móc zauważyć każdą literówkę czy błąd ortograficzny albo interpunkcyjny. Nie każdy również ma lekkie pióro i potrafi od tak tworzyć różnego rodzaju teksty. A to przecież jest bardzo ważne w pracy copywritera, którzy czasem musi zmienić rodzaj pisanych tekstów i sprostać oczekiwaniom odbiorcy.
Jednak czy copywriter może być jak redaktor?

Czasem musi trochę się tak poczuć, ponieważ każdy wykonany tekst powinien zostać dodatkowo sprawdzony zanim trafi do klienta. To bardzo ważny, ponieważ świadczy o jakości usług copywritera, a te powinny być nieskazitelne.

Jak widać redaktor i copywriter nie są tożsamymi zawodami i nie mogą pracować na zmianę. Warto jednak pamiętać, że czasem copywriter powinien choć na chwilę wykonać obowiązki redaktora i sprawdzić dokładnie napisany przez siebie czy też kolegę z pracy tekst. W końcu do odbiorcy nie może dostać się tekst z błędami czy literówkami.

Dodaj komentarz