Coraz częściej przeglądając ogłoszenia o prace widzimy, że wiele firm szuka copywritera. Nie zawsze jednak wiemy, czym zajmuje się osoba pracująca właśnie w tym zawodzie? Kto może zostać copywriterem? Czy ten zawód się opłaca? Postaramy się dzisiaj odpowiedzieć na to pytanie. Mozę się okazać, ze wielu z Was będzie zaskoczonych!
Kim jest copywriter?
Wbrew pozorom nie zajmuje się on kopiowaniem. Copywriter zajmuje się tworzeniem tekstów, bardzo często zgodnie z zasadami SEO (tekst słabej jakości nastawiony na konkretną konstrukcję i zastosowanie słów kluczowych). Tego rodzaju specjalista powinien sprawnie operować językiem i tworzyć teksty zarówno niskiej jak i wysokiej jakości. Najczęściej zajmuje się tworzeniem tekstów zapleczowych jak i wiadomości w social mediach czy też na bloga.
Taka osoba musi nie tylko sprawnie posługiwać się językiem, ale również być osobą kreatywną, posiadać wiedzę z zakresu marketingu i wspomnianego wcześniej SEO. Właściwie każdy może pracować na tego typu stanowisku, ponieważ nie liczą się tutaj konkretne studia, ale lekkie pióro. Trzeba jednak zauważyć, że łatwiej będzie osobom, które ukończyły filologię. W końcu to operowanie słowem.
Zarobki copywriterów wahają się w naszym kraju i są zależne od indywidualnych umiejętności danego specjalisty a także od wielkości firmy w której pracuje. Ogólnie przyjmuje się, że netto copywriter zarabia około 2800-2900 złotych przy umowie o pracę. Jak widać jest to niezła stawka, ale należy pamiętać, ze wiele osób zajmujących się tym zawodem prowadzi własną działalność i mają podpisaną umowę o dzieło, a tutaj ceny mogą być już różne poczynając od 1000 az do 4000 na umowie (pamiętajmy zawsze o podatku).
Jak widać wiele firm zajmujących się marketingiem, jak i działy marketingu w poszczególnych firmach opiera się na działalności copywritera, chociaż nie zawsze nawet o tym wiedzą. W końcu podstawą marketingu są chwytne slogany i odpowiednio napisane wiadomości, które trafiają do odbiorców będących potencjalnymi klientami