Rodzaje copywritingu

Gdy już wiemy kim jest i czym się zajmuje copywriter, to warto zastanowić się nad faktem czy tak szeroki zakres działalności. Niestety nie zawsze taka osoba czuje się dobrze w pisaniu wszystkich typów tekstów. Z tego też powodu warto zastanowić się jakie są rodzaje jego działalności i na czym poszczególne z nich polegają.

Rodzaje copywritingu.

Możemy wyróżnić kilka rodzajów copywrutingu takich, jak:
SEO COPYWRITING – artykuły pisane w tym rodzaju copywritingu opierają się o słowa kluczowe, frazy kluczowe. Dzięki temu pozycjonują strony pod wyszukiwarkę Google. Jest on przeważnie kiepsko odbierany przez odbiorce ponieważ nie ma zbyt dużej wartości merytorycznej. Warto jednak próbować dodawać do fraz kluczowych merytoryczną wiedzę;

CONTENT COPYWRITING – dzięki tym tekstom odbiorca może cieszyć się z czytania. Pisane są prostym ale wartościowym językiem. W ten sposób pisane są wszelkiego rodzaju poradniki lub instrukcje. Wbrew pozorom ten rodzaj pisania może być również przyjazny wyszukiwarkom;

SOCIAL MEDIA COPYWRITING – jest to ciągle rozwijający się kierunek marketingu. W tym przypadku warto tworzyć krótkie lecz doskonale przemyślane teksty dopasowane do naszej strategii marketingowej. W końcu odbiorca woli czytać niż patrzeć;\

E-MAIL COPYWRITING – w tym przypadku powinniśmy postawić na zwięzłość. Treści pisane są pod e-mail marketing czy pod newslettery. Najczęściej zachęcają do wykonania zakupów. I to szybkich!;

COPYWRITING SPRZEDAŻOWY– zadaniem tego rodzaju pisania jest pozytywne przedstawienie produktu lub usługi, więc należy się skupić na jej działaniu i właściwościom. Przyjmuje się zarówno długie jak i krótkie formy tekstu;

Jak widać są równe rodzaje copywritingu, a to tylko podstawowe rodzaje, z którymi może spotkać się copywriter i w których tez może się on rozwijać.
Jak widać ludzie zajmujący się pisaniem tekstów różnego typu może specjalizować się w konkretnym rodzaju pisania. Może skupiać się na social media czy też e-mail marketingu. To j uż zależy od nas. W końcu każdy może mieć dziedzinę, w której chce się specjalizować.